Project Description

Huawei – Huawei Racer

De Huawei P9, met dubbele Leica lens. Het is momenteel hét pareltje van Huawei. Om deze smartphone en andere producten goed aan de man te brengen, heb je goed getrainde verkopers nodig. Ambassadeurs eigenlijk, die alle ins en outs kennen. Voor die ambassadeurs ontwikkelden wij de Huawei Racer Game, waarin je op interactieve wijze alles leert over de nieuwste Huawei producten.

Klant

Huawei is een van oorsprong Chinese producent van telecommunicatie middelen en staat op de 129e plaats op de Fortune 500 list.  Bij het grote publiek is Huawei beter bekend als producent van smartphones en tablets voor Android.

Opdracht

De smartphones en tablets van Huawei worden momenteel via diverse verkooppunten in 170 landen verkocht. Online, maar ook nog gewoon in de winkel. Huawei zet hiervoor haar zorgvuldig opgeleide en getrainde verkopers in. Of verkopers… Eigenlijk zijn het ambassadeurs. Die fan zijn van het product dat ze verkopen. De ontwikkelingen in de smartphone en tablet markt gaan razendsnel. Om haar ambassadeurs up to date te houden is Huawei altijd op zoek naar effectieve manieren om haar ambassadeurs gemotiveerd te laten leren over het merk Huawei en haar producten. Zodat deze ambassadeurs vol vertrouwen hun klanten van de beste adviezen kunnen voorzien.

Oplossing

MAD bedacht een virtuele “race game” waarin het opdoen van productkennis en de interactie met klanten centraal staan. Helemaal passend bij de doelgroep!

In de race game moet je in diverse levels zo snel mogelijk het parcours in de vorm van een P (gelieerd aan de P lijn van Huawei) afleggen. Op zich al een hele uitdaging, maar onderweg kom je ook nog klanten tegen die je vragen stellen over de producten. Die klanten wil je uiteraard voorzien van de juiste antwoorden. De snelheid waarmee je het parcours aflegt en de kwaliteit van je antwoorden vormen dan ook je score. Je score is zichtbaar is in het leaderboard. Zo kun je ook direct zien hoe je collega’s spelen en ontstaat er een gezonde prestatiedruk. Net zoals op de werkvloer.

Resultaat

De Huawei Exclusive Club App is geïntegreerd in de Huawei Learning Zone en vormt naast alle andere online initiatieven een goede incentive om de productkennis van de ambassadeurs te verhogen en daarmee de kwaliteit van het advies naar de klant te optimaliseren.


Meer weten over dit project?

Neem dan contact op met Ilse van der Hoek, via 050 – 311 03 06