Bedrijven moeten uit hun oude denkkaders stappen. Dat is de belangrijkste les die ik trek als ik HR trends lees. Ik pak er een paar uit die ik vaak tegen kom in gesprekken met klanten.
Focus op de experience van leren
Veel bedrijven zijn als het gaat om opleiden en trainen gericht op de inhoud en niet op de delivery. In een steeds krapper worden arbeidsmarkt moet u echter echt net zo onderscheidend zijn in de experience van het opleiden en trainen als Facebook en LinkedIn. Heeft u ooit een training gehad over hoe Facebook en LinkedIn te gebruiken? Dat dacht ik niet. Ze hebben zo’n goed ontwerp van hun delivery dat u het zichzelf kan leren. De inhoud van een training is dus niet alleen belangrijk maar vooral ook hoe die bij iemand wordt afgeleverd en ervaren. Leidt u uw medewerkers nog vooral klassikaal op of wellicht nog met dikke handboeken dan moet u zich afvragen of dat iemand die bij u komt werken blij maakt. En de vraag is, blijven niet blije mensen bij u werken. Lees hier meer over the consumerism of HR.
Niet meer 1 HR systeem
Er zal in de toekomst niet 1 groot HR systeem meer zijn, maar vooral gespecialiseerde Apps die uitmuntende werknemer ervaringen opleveren in het gebruik daarvan. Die Apps kun je dan wel weer informatie laten delen met een centraal systeem. Een groot HR systeem kan nooit Agile zijn en let wel…. uw medewerkers dus ook niet. Lees meer over The battle of the Apps en in Planet of the Apps .
Een keertje praten over Trends en hoe die te implementeren?
Neem gerust contact met ons op!