Een gezondere levensstijl voor inwoners van de stad, integriteitsdilemma’s en cyberveiligheid. Onderwerpen die de Gemeente Amsterdam bezighouden. Maar de vraag is: hoe kun je met serious games & gamification bewustwording en gedragsverandering op deze gebieden creëren?

Op een zonnige donderdagmiddag in april gaf MAD gaf een Masterclass Gamification voor ruim 20 communicatieprofessionals van de Gemeente Amsterdam.

Erik Liet en Klaas Damsma van MAD namen de aanwezigen mee in de wereld van serious games & gamification. Aan de hand van best practices werd stilgestaan bij de belangrijkste basisprincipes. Wat zijn serious games en wat is gamification? Wat is eigenlijk het verschil tussen beide? Waarom werkt het? Heeft het bewezen effect? Maar vooral: hoe creëer je impact voor je doelgroep?

Al deze punten kwamen aan bod gedurende de vier uur durende Masterclass. Om feeling te krijgen met de materie, was er uiteraard ook gelegenheid zelf een aantal serious games te spelen.

De Masterclasses zijn altijd interactief van aard. Daarom stond het tweede deel van de Masterclass in teken van een brainstorm in groepjes van 4 a 5 personen. In het tweede deel gingen vier teams aan de slag met door de teams zelf gekozen onderwerpen. Onderwerpen zoals cyber security, leren over integriteit en gezondheid. Met de geleerde ontwerp principes werden binnen korte tijd vier game concepten ontwikkeld. Het leuke is dat teams direct visueel moeten werken en presenteren. Dat zorgt voor geheel anders denken. ”

De volgende Masterclass Gamificaton, voor RDW, staat alweer gepland. Leuk leuk! Ditmaal bij ons op locatie. Dat is dus ook mogelijk. Met lunch en al. Kunnen we jou/ jullie ook enthousiasmeren? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden! http://masterclassgamification.nl